Auf gut Klick – The first online training course of the Austrian National Library
A field report
DOI:
https://doi.org/10.31263/voebm.v73i3-4.5316Keywords:
Austrian National Library, digital transformation, e-learning, teaching library, information literacy, online training, webinars, field reportAbstract
With the first lockdown in the course of the Corona pandemic, a webinar on the digital reading room of the Austrian National Library was designed and implemented in the Department for Reference and Information Services. Thus, a virtual component was added to the training program and the basis for the extended use of online formats was created.
Downloads
References
Marco Becker (2020). Rahmenbedingungen für die Einführung von Webinaren an wissenschaftlichen Bibliotheken. Masterarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin. https://doi.org/10.18452/21382
EBmooc plus 2020: Die digitale Praxis für ErwachsenenbildnerInnen. https://imoox.at/mooc/local/courseintro/views/startpage.php?id=77
e-teaching.org, Inverted Classroom: https://www.e-teaching.org/lehrszenarien/vorlesung/inverted_classroom
Österreichische Nationalbibliothek, Digitaler Lesesaal: https://www.onb.ac.at/digitaler-lesesaal
Österreichische Nationalbibliothek, Führungen für Erwachsene: https://www.onb.ac.at/besucherinfo/fuehrungen/erwachsene
Österreichische Nationalbibliothek, VWAs, Schulungen und Workshops: https://www.onb.ac.at/bibliothek/bibliothek-am-heldenplatz/services/schulungen-rechercheberatung
David Röthler (2020): Organisation & Moderation von Webinaren, WerdeDigital.at – Institut zur Förderung der digitalen Mediennutzung, Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz. https://www.digitaleseniorinnen.at/fileadmin/redakteure/Downloads/Factsheet_Organisation_Moderation_webinare_2020.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Franz Halas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Alle Inhalte dieser Zeitschrift – exkl. einzelner Logos und Abbildungen – sind lizenziert unter CC BY 4.0.