Das Judentum als Bildungsmacht in der Moderne

Forschungsansätze zur relativen Überschulung in Mitteleuropa

Autor/innen

  • Viktor Karady Centre de sociologie de l'éducation et de la culture, EHESS - CNRS

DOI:

https://doi.org/10.25365/oezg-1997-8-3-4

Abstract

One of the persistent features of the social history of european Jewry since the 18th century has been the above-average concern to invest in educational goods, together with an extraordinary group-specific propensity to accumulate cultural capital. The article demonstrates several aspects of this tendency in its various dimensions. The author goes on to analyse the social and historical conditions creating this phenomenon, illuminating its cultural background and the influence of religious upbringing.

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Veröffentlicht

1997-08-01

Zitationsvorschlag

Karady, V. (1997). Das Judentum als Bildungsmacht in der Moderne: Forschungsansätze zur relativen Überschulung in Mitteleuropa. Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften, 8(3), 347–361. https://doi.org/10.25365/oezg-1997-8-3-4