Auf Spurensuche in Paris. Yvette Grimaud, „Uraufführerin der 2. Boulez-Sonate“. Künstlerische Identität, Selbstkonzept und Netzwerk
DOI:
https://doi.org/10.25365/oezg-2024-35-3-11Schlagworte:
twentieth-century music historiography, women’s studies, network, biographical research, cultural life in Paris 1930–1950, artistic identity, artistic self-conceptAbstract
This article deals with the musical-cultural activities of the pianist, composer, and ethnomusicologist Yvette Grimaud (1921–2012). It explores Grimaud’s professional network, which she established as a student and young artist in Paris between the late 1930s and the early 1950s. It shows that Grimaud’s artistic identity and her self-concept coincided with this network well into her old age, and that the network could be reactivated without interruption in a different, new professional context after many years of inactivity.
Downloads
Veröffentlicht
2024-12-18
Zitationsvorschlag
Misch, I. (2024). Auf Spurensuche in Paris. Yvette Grimaud, „Uraufführerin der 2. Boulez-Sonate“. Künstlerische Identität, Selbstkonzept und Netzwerk. Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften, 35(3), 187–207. https://doi.org/10.25365/oezg-2024-35-3-11
Ausgabe
Rubrik
open space: research paper
Lizenz
Copyright (c) 2024 Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung 4.0 International.