Unterm Rad der Bildung
DOI:
https://doi.org/10.21243/mi-04-21-11Abstract
Erkan Osmanovic explores how our school system came into being, what misguided developments there were and how these found their way into literature, for example, by probing the history of literature from the point of view of media education and thus providing food for thought on the (current) role of schools and their future. This also sheds light on the relationship between education and politics
References
Hesse, Hermann (2010): Unterm Rad, Berlin: Suhrkamp.
Musil, Robert (2013): Die Verwirrungen des Zögling Törleß, Berlin: Suhrkamp.
Precht, Richard David (2013): Schule kann mehr, in: DIE ZEIT vom 11.04.2013, online unter: http://www.zeit.de/2013/16/richard-david-precht-schule-bildungsreform (letzter Zugriff: 03.03.2021).
Stachel, Peter (1999): Das österreichische Bildungssystem zwischen 1749 und 1918, in: Acham, Karl (Hg.): Geschichte der österreichischen Humanwissenschaften, Bd.1: Historischer Kontext, wissenschaftssoziologische Befunde und methodologische Voraussetzungen,Wien: Passagen, 115–146.

