Weiterentwicklung der Lehrpläne der Primar- und Sekundarstufe in Österreich.

Authors

  • August Kern

DOI:

https://doi.org/10.21243/mi-01-20-8

Keywords:

• Lehrpläne Primar- und Sekundarstufe, Fächerstruktur, • Fächerübergreifende Kompetenzentwicklung, Reflexive Grundbildung

Abstract

Starting from a brief general view of the anchoring of curricula under school law, the current project of renewing the curricula of elementary school and lower secondary level is presented. The main objectives, changes and some structural innovations are discussed, the scientific support and quality assurance are presented and informed about the state of development.

References

Aus Verantwortung für Österreich. Regierungsprogramm 2020-2024, online unter: https://www.wienerzeitung.at/_em_daten/_wzo/2020/01/02/200102-1510_regierungsprogramm_2020_gesamt.pdf (letzter Zugriff: 31.1.2020)
BMBWF (2018): Pädagogik-Paket, online unter: https://www.bmbwf.gv.at/Themen/schule/zrp/pp.html (letzter Zugriff: 31.1.2020)
Greiner, Kaiser, Kühberger, Maresch, Oesterhelt, Weiglhofer (2019): Reflexive Grundbildung bis zum Ende der Schulpflicht. Konzepte und Prozeduren im Fach, Münster: Waxmann
Weinert, F.E. (Hg.) (2001): Leistungsmessung in Schulen, Weinheim und Basel: Beltz Pädagogik

Downloads

Published

2020-03-21

How to Cite

Kern, A. (2020). Weiterentwicklung der Lehrpläne der Primar- und Sekundarstufe in Österreich. Media Impulses, 58(1), 11 Seiten. https://doi.org/10.21243/mi-01-20-8

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.