Rezension: "Vergleichendes Lesen. Praktiken des Vergleichens in Literatur, Wissenschaft und Kritik" von Kristina Petzold, Elisa Ronzheimer (Hg.)

Authors

  • Davide Gnoato Freier Autor

DOI:

https://doi.org/10.21243/mi-01-25-01

Keywords:

Vergleichende Literaturwissenschaft, Lesen, Kulturtechnik, Automatisierung/KI

Abstract

Since its establishment in 2019, Bielefeld University Press has made a name for itself with its publications on the practice of comparison. The latest contribution to this series is the volume Vergleichendes Lesen: Praktiken des Vergleichens in Literatur, Wissenschaft und Kritik, edited by Kristina Petzold and Elisa Ronzheimer, which explores reading practices between automation and literary sociology in the context of comparative literature.

References

Petzold, Kristina/Ronzheimer, Elisa Ronzheimer (Hg.) (2024): Vergleichendes Lesen. Praktiken des Vergleichens in Literatur, Wissenschaft und Kritik, Bielefeld University Press: Bielefeld.

Verlag: Bielefeld University Press

Erscheinungsort: Bielefeld

Erscheinungsjahr: 2024

ISBN: 978-3-8376-7312-8

Downloads

Published

2025-03-20

How to Cite

Gnoato, D. (2025). Rezension: "Vergleichendes Lesen. Praktiken des Vergleichens in Literatur, Wissenschaft und Kritik" von Kristina Petzold, Elisa Ronzheimer (Hg.). Media Impulses, 63(1), 8 Seiten. https://doi.org/10.21243/mi-01-25-01

Issue

Section

Educational Ressources

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.