MMORPGs als virtuelle Welten – Immersion und Repräsentation

von Tim Rittmann

Authors

  • Karl H. Stingeder

DOI:

https://doi.org/10.21243/mi-02-11-15

Keywords:

mmorpg, virtuelle welten, world of warcraft, second life, immersion, flow, ökonomie, goldfarmer, real-life, freundschaften, heirat, lebensgemeinschaften

Abstract

Verlag: Werner Hülsbusch Erscheinungsdatum: 28. Juli 2008 ISBN: 3940317209

Downloads

Published

2011-05-19

How to Cite

Stingeder, K. H. (2011). MMORPGs als virtuelle Welten – Immersion und Repräsentation: von Tim Rittmann. Media Impulses, 49(2). https://doi.org/10.21243/mi-02-11-15

Issue

Section

Educational Ressources

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.