Aufgeklärte Medienpädagogik. Religionsfreiheit und Zukunftsoffenheit für freie Menschen

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21243/mi-01-24-10

Keywords:

Media education, enlightenment, data religion, data capitalism

Abstract

The starting point of enlightened media education is one’s own thinking, which is localised in communities of thought. The ability to think for oneself is first recognized and then explained in retrospect. At the center of enlightened media education is the fact that people who decide to think for themselves think for themselves with media. This enables self-thinking people to master media production, media distribution and media consumption. Media educators should enable all people to acquire this valuable skill.

Author Biography

Christian Swertz, University of Vienna

Christian Swertz ist Professor für Medienpädagogik und Leiter der Wiener Medienpädagogik an der Universität Wien. Forschungssschwerpunkte der Wiener Medienpädagogik sind die Bildungstheorie der Medien, Mediendidaktik und E-Learning, pädagogische Computerspielforschung und die Medienbildung im schulischen und außerschulischen Bereich.

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Published

2024-03-21

How to Cite

Swertz, C. (2024). Aufgeklärte Medienpädagogik. Religionsfreiheit und Zukunftsoffenheit für freie Menschen. Media Impulses, 62(1), 20 Seiten. https://doi.org/10.21243/mi-01-24-10

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